Voorbereiding

7 maart 2014 - Brugge, België

Nog een goeie week te gaan en de kriebels slaan toe, of is het stress? Laten we zeggen 90% kriebels en 10% stress... Of is het omgekeerd? Zou Christoffel Colombus zich ook zo gevoeld hebben toen hij dacht dat hij naar India vertrok? Hoe bereid een mens zich voor op een avontuur waar hij geen idee van heeft van wat er gaat gebeuren, hoe hij met bepaalde situaties zal omgaan en wat er in de nabije toekomst in het verschiet ligt? Ik heb wel een beeld van de reis maar ik denk dat deze niet zal stroken met de werkelijkheid, dit in zowel negatieve als positieve zin. Het zal een reis worden met hoge pieken en soms diepe dalen. En zo blijft mijn hersenpan onder stoom, tot ik vertrek (of tenminste tot ik terug ben).

Qua voorbereiding komt er heel wat bij kijken: wereldreis plannen bij Kilroy (3x naar Utrecht) die vluchten en rondreizen vastlegt, zorgen dat je goed verzekerd bent (DVV), visums in orde maken (5x naar Brussel), extra vluchten boeken online, enkele ho(s)tels vastleggen, ettelijke uren zoeken wat ik wil zien/bezoeken (al zal ik op het moment zelf wel info vragen want tot elke bus en trein alles vastleggen doe ik zeker ook niet, wat het avontuur nog wat spannender maakt), internationaal rijbewijs aanvragen, laten inenten in AZ St Jan tegen Japanse Encefalitis, nog een laatste keer naar de tandarts, kapper, enz... En daar komt veel papierwerk en veel onvoorziene kosten bij kijken...

Maar dat heb ik er allemaal voor over. Op naar fantastische natuur, indrukwekkende bouwwerken, interessante culturen, lekkere buitenlandse keuken en nieuwe vriendschappen! Bye bye comfort-zone, hello world!!

internationale reispas

1. Saar en anja:
    Hoi, Robbrecht,

Bedankt om ons al een voorproefje te geven van je verhaal.
    We kijken er naar uit om je volgen.
    Heel veel succes!!!

Groetjes vanuit Malaga
    Saar en Anja
  2. Gerda:
    7 maart 2014
    Robrecht geniet er maar van dat zal een grote ervaring zijn en hou ons verder op de hoogte he geniet er van en veel plezier.
  3. Rita en Francois:
    7 maart 2014
    Al een voorproefje...........van de vooorbereidingen!
  4. Marc en josee:
    Hi Robrecht'

Ook wij kijken uit naar je reisavonturen en hopen alles veilig mag verlopen en het een unieke ervaring wordt waar we later eens gezellig kunnen over keuvelen
    Nogmaals het allerbeste
  5. Bomma stine:
    7 maart 2014
    keertje slikken,, nog tien dagen,, waar is de tijd dat we de wereldkaart gingen halen, de prikkers voor van daar naar....ik leeg het hart en hang de lijn vol, met de reizen die je al deed, plaats voor kaartjes die hopelijk gaan komen:uw ouders gaan u missen; dank voor alle mooie momenten aan ons gegeven, ik zou je niet anders willen: blijf zoals je bent, in alle facetten;de kaarsjes liggen al klaar, elke avond tien uur, op de tv, kom in godsnaam behouden terug, en neem de tekst van je geboortekaartje in je hart met je mee, het was bijzonder, net zoals jij...//////IK WENS JE BLOEMEN LANGS JE WEG, aandacht, een open oog voor alles wat je zult bemerken,-IK WENS JE MENSEN OP JE WEG,die luisteren en praten, en die- wie weet-met jou een eindje verderwandelen(meereizen)IK WENS JE LIEFDE OP JE WEG-dat je hart zich opent voor t'geschenk van elke dag:::hou van al wat waar is, bewonder al wat mooi is, doe steeds al wat goed is....///// behouden reis lieve robrecht(graaf van vlaanderen)....maak je dromen waar...
  6. Leen voet:
    Geniet ervan robrecht!
  7. NELE MAENE:
    10 maart 2014
    na al die maanden ... t is finally de moment... blij voor jou, en triest voor iedereen die achterblijft... ik wil niet te veel aftellen, want hou niet van afscheid...
    t is de moment e nu ... om je droom te leven ipv te blijven dromen...knap dat je hem gerealiseerd hebt... nu rest nog één ding... GENIETEN!!!! en keep in touch é ;)
  8. Ingrid en Snoopytje:
    10 maart 2014
    Heyyyyy, Robby,ongeloofelijk, ' t is zo ver. Ik ga mee, want ik zal als engelbewaarder op je rechter schouder zitten, om je te behoeden tegen tegenslagen. Maar geen nood, aan alles zijn er positieve en négatieve op een mens zijn weg. Jij moet vooral
    altijd uit alles het positieve halen!!! Ge zult vrienden voor het leven maken, maar vooral ook kennissen, pas dus op, er is daar veel verschil in!!! Ik zal je enorm missen, maar het voornaamste is: MAAK JE DROOM WAAR!! Ik hou van je als een zoon, hou mij op de hoogte héééééééééééééééééééééé
  9. Joyce:
    15 maart 2014
    Het is nu bijna zover geniet er van zou ik zeggen en tot in november x
  10. Annick schamp:
    16 maart 2014
    lieve collega, je bent een weg ingeslagen vanaf je geboorte, nu ga je een autostrade op die je levensverhaal , een extra punch gaan geven . Go for it ! Annick, 16 maart 2014
  11. Rita en Francois:
    16 maart 2014
    Nog 3 keer slapen en je grote avontuur gaat van start! Pas op jezelf,neem geen onnodige risico's en ik weet zeker dat alles prima zal verlopen!
  12. Tamara:
    Robtje
    Geniet ervan maar wees voorzichtig.tzal raar doen zonder jou en hou ons zeker op de hoogte.
    Gelukkig hebben we nog een toffe teambuilding gehad.
    Kga je missen en hou je goe.
    Grtjs Tamara
  13. Naika:
    17 maart 2014
    Hey moatje overmorgen vertrek je al :-).
    Toch beseffen we nog niet dat we voor een 7 tal maanden niet meer met je gaan samenwerken.
    Voor 7 maanden geen vent meer tussen al die vrouwen op de teamvergaderingen.
    Toch heb je dit verdient en hopelijk ga je er volop van gaan genieten want dit kan je maar 1 keer in je leven doen.
    We zien elkaar terug in november.
    Groetjes naika
  14. Karin gyselinck:
    17 maart 2014
    Robrecht,geniet ervan want dit is iets unieks dat je in je jonge leven moet doen en dat is nu het moment,maar wees toch maar voorzichtig .Het ga je goe en geniet
  15. Tania d'haese:
    17 maart 2014
    beste collega, we zullen dit zeker volgen en wens je dan ook een prachtige reis toe
    vele gr tania
  16. Els Vanmoen:
    17 maart 2014
    Robrecht , geniet ervan en moge het ook een leerrijke reis zijn nieuwe culturen opsnuiven en tot in november He
  17. Ann gallin:
    17 maart 2014
    succes en wees voorzichtig!! En vooral genieten!
    Wij zorgen wel voor het thuisfront :-)
    ann
  18. Vienna:
    Veel succes robrecht x
  19. Karamel in de oven:
    19 maart 2014
    We kijken met z'n allen uit naar je toffe reisverhalen. Ik slaap al een week minder goed omdat ik steeds moeten denken aan je: Zou hij niet te eenzaam zijn; trekt hij iedere dag vers ondergoed aan, loopt hij niet te veel ziektes op, ... Wat je ook doet, stap niet op een vliegtuig in Maleisië want ik wil je niet zien verdwijnen. Hou je haaks en tot zwijns.
  20. Inge:
    20 maart 2014
    Rob recht,ondertussen ben je de wereld in getrokken. Amuseer je zou ik zeggen en geniet van dit alles. Briefjes zal ik deze keer niet schrijven...maar denk eraan als het eens wat minder wordt....we zullen blijven aan je denken van hieruit en hopen je volledig terug te zien.je bent voor ons onze tweede zoon al 21jaar lang,binnen enkele maanden van plezier kan je je terug verenigen in USA met de rest van Theo clan maar nu eerst genieten... xx